مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 20:322022-07-04بين الملل

یادداشت| تیر حقوق بشر آمریکایی بر قلب مقررات حقوق بین الملل


هواپیمای ایران ایر 655، در حالی ﻣﻮرد اﺻﺎﺑﺖ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ در قلمرو هوایی ایران ﻗﺮار داﺷﺖ و ناو وینسنس پیام های مخابره شده مبنی بر غیرنظامی بودن هواپیما را دریافت کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، شریف حاجی زاده از کارشناسان حقوقی استان هرمزگان در یادداشتی با عنوان تیر حقوق بشر آمریکایی بر قلب مقررات حقوق بین الملل آورده است: سوم ژوییه 1988 مقارن با دوازدهم تیرماه 1367، ماجرای آن روز شوم را هنوز نمی توان در دوراهی جنایت یا اشتباه به قضاوت نشست.

وقتی که رزم ناو آمریکایی وینسنس، خود را به بهانه حمله به یک کشتی تجاری پاکستانی به نزدیکی جزایر قشم و هنگام رساند و با مقابله موشکی قایق ای جنگنده ایرانی مواجه شد، ویلیام راجر فرمانده ناو ماشه ای را چکاند که شراره های آتش 2 فروند موشک ریم-66 هدایت شونده کروز، پیکرهای 298 شهید بی دفاع لاله گون را در نیلگون ترین آب های جهان به کاسه خون بدل کرد.

چگونه می توان چنین فاجعه ای را یک اشتباه تاریخی دانست ؟! حال آنکه مسوولین متجاهل آمریکایی به جای مجازات و مواخذه مجرم در دادگاه صالح، کاپیتان ناو را همچون آقای پاول تیبتس جونیور در هیروشیما، تشویق نمودند و با اعطای مدال افتخار و شجاعت بر اندوه این فاجعه در اذهان ایرانیان بیش از پیش افزودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| تیر حقوق بشر آمریکایی بر قلب مقررات حقوق بین الملل

یادداشت| تیر حقوق بشر آمریکایی بر قلب مقررات حقوق بین الملل